Сучасні методики раннього розвитку

Як засвідчує досвід методистів “Країни Дитинства”, ефективне навчання ґрунтується на кількох принципах:

  • діти повинні мати інтерес до вивчення та перебувати в комфортній для цього атмосфері, отримувати якісні навчальні матеріали;
  • завдання викладача — урізноманітнити навчальний процес та пробудити у малят цікавість до нових знань, зруйнувати стереотип, що заняття — це нудно та нецікаво;
  • баланс всіх видів діяльності та чітка послідовність допомагає дошкільнятам навчатися ефективніше;
  • викладач, який віддається роботі сповна, володіє не тільки теоретичними та практичними знаннями, а й вміє пробудити наполегливість дітей та мотивувати;
  • інтегровані заняття — ноу-хау в галузі дошкільної освіти, особливо, якщо мова йде про ранній розвиток.

Основою більшості сучасних методик є гра. Діти активізуються та починають вивчати світ в більш прийнятній формі. В “Країні Дитинства” розваги комбінуються, в залежності від вікової групи дітей, погодних умов та режиму дня. Методисти рекомендують частіше змінювати локацію під час розвивающих ігор. Наприклад, доцільніше провести ситуативні та творчі забавлянки у групі, а змагальні — на майданчику. Варто врахувати, що дошкільнята можуть займатися однією справою не довше 30 хвилин, тому це найоптимальніший час для розвиваючих занять. Навчання стає ефективним, якщо здобуті знання малята застосовують практично та систематично.

Найкращі методики для дошкільнят

Методика Зайцева формує у дітей навички писемного та усного мовлення. Основні інструменти занять за цією методикою - кольорові кубики різного розміру зі словами. У процесі гри діти не тільки візуально сприймають слова, але й розвивають пам’ять, увагу та дрібну моторику, виправляють логопедичні недоліки. Дітям цікаво відчути на дотик навчальні матеріали, ознайомитися з кольорами кубиків та поповнювати словниковий запас у формі гри. Методика Зайцев підходить для малят віком від 3 років.

Інтегровані заняття полягають в тому, що викладач демонструє дітям побутові предмети, називає їх, а група повторює. Після цього викладач починає вибудовувати з кожною малечою простий діалог. Цікавим є те, що діти засвоюють не лише знання про предмети та явища, а й формують власне цілісне бачення світу, шукають причинно-наслідкові зв’язки, вчаться креативно мислити. Однією з переваг такої методики є те, що діти тривалий час не втрачають інтерес до нового матеріалу, а уроки проходять в легкій та доступній формі. Заняття цікаві малюкам від 2 років.

Найпопулярнішою є методика Домана, яка підходить діткам до 6 років та закладає міцний фундамент знань та збагачує словниковий запас. Метод заснований на використанні візуального сприйняття для ефективного вивчення іноземної мови, чисел та букв. Заняття тривають 1-3 хвили, проте повторюються 5-6 раз на день. Карточки містять чіткі, найбільш приближені до реальності зображення. Викладачам варто уникати абстрактного опису ілюстрації, адже методика вимагає точності та конкретизації. До речі, методисти рекомендують починати заняття лише в комфортному для дітей стані: після прийому їжу чи солодкого денного сна. Метод унікальний тим, що розвиває діток всебічно.

Проектна діяльність грунтується на повторенні однієї теми протягом кількох занять та підсумків. Цей метод вивчення об’єднує дітей в групи та вчить обмінюватися отриманими знаннями. Проектне вивчення іноземної мови розраховане на дошкільнят віком від 4 років. Групові заняття та колективна робота виховує в малюках відчуття відповідальності, здатність прислухатися до думки опонентів та висловлювати своє бачення певної ситуації. Варто зазначити, що методика пропонує не лише засвоювати певні навички, але й вміло їх застосовувати на практиці, вчитися працювати на досягнення результату. Одночасно, ці заняття формуютьтлідерські якості та жагу до перемог.

У розвитку малят за методикою Марії Монтессорі найважливішу роль виконують батьки, які надають повну свободу для пізнання навколишнього середовища, можливість самостійно знаходити відповіді на питання та допомагають, коли діти цього вимагають. Матеріалами для розвитку дітей є предмети побуту, котрі використовують дорослі в повсякденності. Наглядні яскраві ілюстрації допомагають засвоїти дошкільнятам цифри, букви, назви рослин, тварин, закріпляти знання на практиці в ігрових формах.

Методика Марії Гмошінської призначене для інтелектуального та творчого розвитку. Діти, котрі навчаються за цією методикою, створюють справжнісінькі шедеври своїми ручками, без використання пензлів. Такі заняття допоможуть батькам зрозуміти бажання та страхи дітей. Пісочна анімація та музична терапія є частиною методики раннього розвитку дітей.

Інтегровані заняття дозволяють утримувати увагу малюків, сконцентровуватися на процесі, отримувати задоволення від навчання та розвиватися всебічно. При виборі методики, попередньо радимо ознайомитися з найпопулярнішими для розвитку дошкільнят, враховуючи індивідуальні особливості ваших дітей. Наші талановиті методисти з задоволенням проконсультують батьків та запишуть маляток на пробне заняття.