STEAM-освіта: тренд чи необхідність?

За статистичними даними, рівень грамотності в США досягає 99% серед всього населення. На високий показник впливає система дошкільної освіти, залучення в підготовку дошкільнят методики STEM. Це абревіатура із чотирьох слів, які її характеризують: Наука, Технології, Інженерія, Математика. В Україні ця система навчання широко не розповсюджена, але викликає масу питань серед батьків. Давайте обговоримо цю тему детальніше: STEAМ-освіта — сучасний тренд чи освіта майбутнього?

STEAM об’єднує теоретичні знання з практичними дослідженнями в формі гри. В “Країні Дитинства” сучасна система набрала популярності як серед батьків, так і дітей. “На заняттях ми розрізаємо та досліджуємо ягоди, фрукти, овочі, вивчаємо природні явища, будову людини у вигляді лабораторних дослідів. Дітям це цікавіше та зрозуміліше”, — розповідає головний методист, Олена Тичина-Лазаренко про нову систему освіти. Для дітей від 2 до 6 років у навчанні використовуються арт-технології: малюнок в техніці Ебру, пісочна анімація, розмальовування дрібних предметів, які розвивають не лише моторику, але й творчий потенціал та креативне мислення.

В “Країні Дитинства” інноваційна освіта здобула нові масштаби: тут вивчають фінансову грамотність, ментальну арифметику, англійську та французьку у доступній формі для дітей 2 років. Складний матеріал малюкам доносять за допомогою живопису та лабораторних дослідів: вивчення вулканів, космосу, будову Землі органів людини та їх функцій, складу овочів та фруктів, життєдіяльності тварин та інші складні, але цікаві явища. За допомогою практичних дослідів малюки не тільки ознайомлюються з природними ресурсами та технічними науками, але й дають початок творчому, аналітичному та критичному мисленню. “Нещодавно ми з молодшою групою проводили досліди на листках. Дітям було цікаво чи можуть вони дихати під водою. Можливість пощупати, подивитися на предмет з усіх боків, помітити результат — допомагає не тільки краще запам’ятовувати інформацію, але й мотивує отримувати нові знання, працювати в команді”, — пояснює принципи методики STEM.

Креативний підхід наших методистів до навчального процесу та інноваційна система освіти дали початок новій діяльності, від якої діти отримують захоплення. На заняттях малюки під керівництвом викладачів вчаться готувати страви. Нещодавно ми займалися приготуванням борща, тістечок, гарнірів, салатів, сервіровкою столу, концервуванням овочів та фруктів. Це дозволяє вивчити продукти харчування, дізнатися про їх властивості, а також виховувати акуратність, творчий підхід до всіх процесів, розвинути дрібну моторику, що важливо у віці до 6 років. Діти в захваті від простих речей, котрі вони демонструють батькам.

Марія Монтессорі у книзі “Методика раннього розвитку” розкриває тему позитивного впливу класичної музики та арт-мистецтва на навчання дітей. Малюкам важливо прищеплювати відчуття прекрасного та розвивати емоційний інтелект. Заняття в “Країні Дитинства” інтегровані в театральні виступи, ігри, свята та проектні роботи. За словами автора книги, у віці від 2 до 6 років дитина найбільш сприятлива до сенсорного розвитку. В цей період важливо ознайомити дитину з поняттями форми, кольору, відчуття та емоцій.

Інноваційна STEAM-система — необхідність в сучасному світі технологій та прогресу. Вона змалку вчить дітей не боятися помилятися, прагнути до досліджень, прогнозування та аналітики. Це основа успішного майбутнього наших дітей!